УСЛОВИЯ ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ
ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
ВРЪЗКА С НАС

Работно време: пон - пет: 09:00 - 17:00

+359 76 602 612

  • Начало
  • Нормативни актове
    • Влезли в сила
    • Решения
    • Наредби
    • Изменения и допълнения на наредби
    • Програми
    • Правилници
    • Предложения
    • Етичен кодекс
    • Оспорени, спрени , отменени ..
    • Важни закони и наредби
  • Структура
    • Председател
    • Заместник председатели
    • Общински съветници
    • Комисии
    • Временни комисии
  • Заседания
    • Дневeн ред
    • Решения
    • Протоколи
    • Материали за предстоящи заседания
  • Публични регистри
  • Архив
    • Видео архив от заседания на ОБС
    • Архив – Материали за заседания
    • Архив – Материали за комисии
    • Мандат 2011-2015
      • Решения (Мандат 2011-2015)
      • Протоколи (Мандат 2011-2015)
    • Мандат 2015-2019
      • Решения (Мандат 2015-2019)
      • Протоколи (Мандат 2015-2019)
    • Мандат 2019 -2023г.
      • Решения (Мандат 2019-2023)
      • Протоколи (Мандат 2019-2023)

Започнете да пишете…

НА ЖИВО
  • Начало
  • Нормативни актове
    • Влезли в сила
    • Решения
    • Наредби
    • Изменения и допълнения на наредби
    • Програми
    • Правилници
    • Предложения
    • Етичен кодекс
    • Оспорени, спрени , отменени ..
    • Важни закони и наредби
  • Структура
    • Председател
    • Заместник председатели
    • Общински съветници
    • Комисии
    • Временни комисии
  • Заседания
    • Дневeн ред
    • Решения
    • Протоколи
    • Материали за предстоящи заседания
  • Публични регистри
  • Архив
    • Видео архив от заседания на ОБС
    • Архив – Материали за заседания
    • Архив – Материали за комисии
    • Мандат 2011-2015
      • Решения (Мандат 2011-2015)
      • Протоколи (Мандат 2011-2015)
    • Мандат 2015-2019
      • Решения (Мандат 2015-2019)
      • Протоколи (Мандат 2015-2019)
    • Мандат 2019 -2023г.
      • Решения (Мандат 2019-2023)
      • Протоколи (Мандат 2019-2023)
НА ЖИВО
  • Начало
  • Нормативни актове
    • Влезли в сила
    • Решения
    • Наредби
    • Изменения и допълнения на наредби
    • Програми
    • Правилници
    • Предложения
    • Етичен кодекс
    • Оспорени, спрени , отменени ..
    • Важни закони и наредби
  • Структура
    • Председател
    • Заместник председатели
    • Общински съветници
    • Комисии
    • Временни комисии
  • Заседания
    • Дневeн ред
    • Решения
    • Протоколи
    • Материали за предстоящи заседания
  • Публични регистри
  • Архив
    • Видео архив от заседания на ОБС
    • Архив – Материали за заседания
    • Архив – Материали за комисии
    • Мандат 2011-2015
      • Решения (Мандат 2011-2015)
      • Протоколи (Мандат 2011-2015)
    • Мандат 2015-2019
      • Решения (Мандат 2015-2019)
      • Протоколи (Мандат 2015-2019)
    • Мандат 2019 -2023г.
      • Решения (Мандат 2019-2023)
      • Протоколи (Мандат 2019-2023)

Започнете да пишете…

  • Начало
  • Нормативни актове
    • Влезли в сила
    • Решения
    • Наредби
    • Изменения и допълнения на наредби
    • Програми
    • Правилници
    • Предложения
    • Етичен кодекс
    • Оспорени, спрени , отменени ..
    • Важни закони и наредби
  • Структура
    • Председател
    • Заместник председатели
    • Общински съветници
    • Комисии
    • Временни комисии
  • Заседания
    • Дневeн ред
    • Решения
    • Протоколи
    • Материали за предстоящи заседания
  • Публични регистри
  • Архив
    • Видео архив от заседания на ОБС
    • Архив – Материали за заседания
    • Архив – Материали за комисии
    • Мандат 2011-2015
      • Решения (Мандат 2011-2015)
      • Протоколи (Мандат 2011-2015)
    • Мандат 2015-2019
      • Решения (Мандат 2015-2019)
      • Протоколи (Мандат 2015-2019)
    • Мандат 2019 -2023г.
      • Решения (Мандат 2019-2023)
      • Протоколи (Мандат 2019-2023)
НА ЖИВО
Начало Нормативни актове Влезли в сила НАРЕДБА ЗА ПРИНУДИТЕЛНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ЗАПОВЕДИ ЗА ПОПРАВЯНЕ, ЗА ЗАЗДРАВЯВАНЕ ИЛИ ЗА ПРЕМАХВАНЕ НА СТРОЕЖИ ИЛИ НА ЧАСТИ ОТ ТЯХ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ПЕРНИК
Влезли в силаНаредбиНормативни актове

НАРЕДБА ЗА ПРИНУДИТЕЛНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ЗАПОВЕДИ ЗА ПОПРАВЯНЕ, ЗА ЗАЗДРАВЯВАНЕ ИЛИ ЗА ПРЕМАХВАНЕ НА СТРОЕЖИ ИЛИ НА ЧАСТИ ОТ ТЯХ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ПЕРНИК

28.06.2012

                                                          

НАРЕДБА


ЗА ПРИНУДИТЕЛНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ЗАПОВЕДИ ЗА ПОПРАВЯНЕ, ЗА ЗАЗДРАВЯВАНЕ ИЛИ ЗА ПРЕМАХВАНЕ НА СТРОЕЖИ ИЛИ НА ЧАСТИ ОТ ТЯХ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ПЕРНИК

 

Глава първа

 

ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

 

Чл. 1. С тази наредба се уреждат условията и редът за принудително изпълнение на заповеди за поправяне, заздравяване или премахване на строежи или части от тях от община Перник.

Чл. 2. Тази наредба не се прилага за строежите, които попадат в хипотезите на чл. 225  и чл.225а от Закона за устройство на територията (ЗУТ).

Чл. 3. Към принудително изпълнение на заповеди по чл. 195, ал. 4, ал. 5 и ал. 6 от ЗУТ за строежи или части от тях се пристъпва, когато за същите е допуснато предварително изпълнение или те не са изпълнени доброволно от адресата/адресатите на заповедта в определения с нея срок за доброволно изпълнение.

Глава втора

 

РЕД И НАЧИН ЗА ПОПРАВЯНЕ, ЗАЗДРАВЯВАНЕ ИЛИ

                   ПРЕМАХВАНЕ НА СТРОЕЖИ

 

Чл. 4. (1) Кметът на общината или упълномощено от него лице в заповедите по чл. 195, ал. 4, ал. 5 и ал. 6 от ЗУТ определя срок за доброволно изпълнение, който е не по-кратък от срока за обжалване на съответната заповед.
(2) В тридневен срок след изтичане на срока за доброволно изпълнение, определен със заповедта за поправяне, заздравяване или премахване, се извършва проверка по изпълнението на място от служителите по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ определени със Заповед
на Кмета на община Перник, които съставят констативен протокол (Приложение № 1).

(3) При констатирано неизпълнение на заповедта се пристъпва към действия по принудителното й изпълнение.

(4) Дружествата доставчици на вода и енергия са длъжни да изпълняват заповедите по ал. 1, както и всички други разпореждания на органа по ал. 1, свързани с принудителното им изпълнение.

Чл. 5. (1) В тридневен срок от съставяне на протокола по чл. 4, ал. 2 образуваната административна преписка се предава на началника на отдел „Инвестиции и екология” при Община Перник.

(2) Началникът на отдел „Инвестиции и екология” в едномесечен срок организира провеждането на предварително проучване, становище от инженер конструктор с пълна проектанска правоспособност (при необходимост), относно начина на изпълнение на поправянето, заздравяването или премахването на строежа, срока за изпълнение и необходимите средства (по количествено-стойностна сметка), резултатите от което се оформят в протокол (Приложение № 2).

(3) При необходимост от представяне на конструктивно становище или конструктивен проект за поправяне, заздравяване или премахване, одобряване на проект, проект за укрепване на сградата (когато е необходимо) и др. това изрично се посочва в протокола по чл. 5, ал. 2.
Чл. 6. (1) В двуседмичен срок от съставянето на протокола по чл. 5, ал. 2 се пристъпва към откриване на процедура по Закона за обществените поръчки (ЗОП), или възлагане на обществена поръчка чрез публична покана по реда на глава 8а от ЗОП, при спазване на вътрешните правила на община Перник.

 (2) Не се прилагат процедурите по закона, условията и реда на глава 8а от ЗОП, когато с протокола по чл. 5, ал. 2 от тази наредба се констатира, че обществената поръчка е със стойности по чл. 14, ал. 5 от ЗОП.

Чл. 7. След определяне на изпълнител на обществената поръчка лицето, издало заповедта за поправяне, заздравяване или премахване, определя датата и часа на принудителното изпълнение, за което уведомява всички заинтересувани лица.
Чл. 8. На определената дата и час органите на общината съвместно с изпълнителя и в присъствието на представители на експлоатационните предприятия и органите на Министерството на вътрешните работи съставят протокол за състоянието на строежа преди започването на принудителното изпълнение на заповедта за премахване (Приложение № 3).

Чл. 9. (1) В случаите, когато строежът не е освободен доброволно от обитателите и от наличните малотрайни, пожаро- и взривоопасни материали, продукти, химически вещества, съоръжения, обзавеждане, оборудване, добитък и друго движимо имущество, се пристъпва към принудително освобождаване на строежа със съдействие на представители на Министерството на вътрешните работи.
(2) Изнесеното движимо имущество по ал. 1 се оставя на отговорно съхранение в помещение, определено от кмета на населеното място или кмета на община Перник, като за наличността му от служителите на общинската администрация по чл. 223 (2) от ЗУТ, определени със Заповед на Кмета на Община Перник в присъствие на представители на Министерството на вътрешните работи се съставя опис за вида, количеството и състоянието му при изнасянето.
(3) Извършените разходи по ал. 1 са за сметка на адресата/адресатите на заповедта и се събират по реда на чл. 13 от тази наредба от общината.

Чл. 10. (1) Поправянето, заздравяването или премахването на строежа се ръководи от представител на изпълнителя, който е технически правоспособно лице, и се извършва съгласно становище на инженер-конструктор и представен конструктивен проект, в случаите когато такъв е необходим, както и след преустановено захранване с вода, електрическа енергия, топлинна енергия, отвеждане на отпадъчните води и др.

(2) В процеса на поправяне, заздравяване или премахване изпълнителят е длъжен да спазва нормите по противопожарна безопасност, хигиена и безопасност на труда, като носи отговорност за причинени материални щети и увреждане на трети лица.

Чл. 11. След изпълнението на заповедта за принудително поправяне, заздравяване или премахване на строежа се съставя протокол (Приложение № 4) от представители на органите на общинската администрация и изпълнителя в присъствието на представители експлоатационните предприятия и органите на Министерството на вътрешните работи. В случаите, в които изпълнението на заповедта се състои в премахване на сграда или друг строеж се уведомява и Агенцията по кадастъра.

Чл. 12. Окончателното почистване на терена от отпадъците, получени при поправянето, заздравяването или премахването на строежа, и възстановяването на терена се извършва от община Перник  за сметка на адресата/адресатите на заповедта.


 Глава трета

 

РЕД ЗА ВЗЕМАНИЯ ПО НАПРАВЕНИТЕ РАЗХОДИ

 

Чл. 13. (1) За извършените разходи по премахването се съставя протокол от представители на органите на общината и изпълнителя (Приложение № 5), въз основа на който се издава изпълнителен лист по реда на чл. 196, ал. 6 от ЗУТ.

(2) Когато извършителят на незаконния строеж е неизвестен, разходите по премахването са за сметка на общинския бюджет.

(3) В случаите, в които собственикът на терена и извършителят на строежа са различни физически и/или юридически лица, те отговарят солидарно за направените разходи по принудителното изпълнение на заповедта за премахване.

 

ДОПЪЛНИТЕЛНИ   РАЗПОРЕДБИ

 

§1. Премахването на незаконни строежи представлява разрушаването му до кота терен и/или до състояние негоден за ползване при спазване на нормите по противопожарна безопасност, хигиена и безопасност по труда.

§2. „Адресат/адресати на заповедта” са физически или юридически лица, които могат да бъдат собственикът на терена и лице с ограничено вещно право.

§3. „Изпълнител” по силата на тази наредба е лице, на което е възложено изпълнението на премахването на строежа по реда на ЗОП.”


ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

 

§.4.Наредбата се издава на основание чл. 196, ал. 5 ЗУТ.

§.5.Наредбата влиза в сила след приемането и от деня на публикуването  на сайта на общински съвет гр.Перник.

§.6.Указания по прилагането на тази наредба се дават от началника на отдел „Инвестиции и екология”.

 

ПРИЛОЖЕНИЯ
Приложение № 1
към чл. 4, ал. 2


ПРОТОКОЛ

№……………………/……………………….

Днес, ………. 20…. г., работна група в състав:

1. ………………………………………………………….

2. ………………………………………………………….

3. ………………………………………………………….


в присъствието/отсъствието на адресата/адресатите на заповедта:……………….

………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………….
извърши проверка относно изпълнението на Заповед № ………/……. 20….г. на Кмета на община Перник

относно:………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………. 
находящ се в ………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………….

с административен адрес:…………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………….При проверката се установи: …………………………………………………………

………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………….

Съставили:


1. …………………….(………………..)

 

2. ……………………(………………..)

 

3. …………………….(……………….)





Приложение № 2

към чл. 5, ал. 2

ПРОТОКОЛ

№……………………/……………………….

за предварително проучване на принудителното изпълнение
на заповеди за поправяне, заздравяване или премахване на строежи или части от тях от органите на община Перник

Днес, …….. 20… г., работна група в състав:


1. ……………………………………………………………………………………….;

2. ……………………………………………………………………………………….;
3. ……………………………………………………………………………………….;
след като се събра и обсъди резултатите от извършеното проучване относно начина на принудителното изпълнение, срока за изпълнение и необходимите средства и други, относно строеж: ……………………………………………………

…………………………………………………………………………………………, находящ се в …………………………………………………………………………., с административен адрес:……………………………………………………………, излага следното становище:
I. Начин и обем на изпълнението: …………………………………………………… ………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………….

II. Срок за изпълнение: ……………………………………………………………….
III. Приблизителна стойност на премахването: …………………. лв., в която не е включен ДДС.

Работна група:


1. ……………………… (………………….)


2. ……………………… (………………….)


3. ……………………… (………………….)


 

 

 

Приложение № 3
към чл. 8


ПРОТОКОЛ

№……………………/……………………….

за установяване състоянието на строежа и строителната
площадка преди започване на принудителното изпълнение

Днес, ……….. 20…. г., работна група в състав:

 

1. ……………………………………………………………………………………………………………………;

2. ……………………………………………………………………………………………………………………;

3. ……………………………………………………………………………………………………………………;

4. …………………………………………………………………………………………………………………… – в качеството си на изпълнител по Заповед № …………./……….. 20… г.,

в присъствието на:
1. …………………………………………………………. при Община Перник  ……………………
2. ……………………………………………………………………………………………………………………;
3. ……………………………………………………………………………………………………………………;
4. ……………………………………………………………………………………………………………………;
в …… ч. се събра за привеждане в изпълнение Заповед № …………………/…. 20… г.
на Кмета на община Перник за………………………………………………………………………..,

………………………………………………………………………………………………………………………..

находящ се в …………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………., с административен адрес: ……………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………..
Във връзка с изискванията на Наредбата за принудителното изпълнение на заповеди за поправяне, заздравяване или премахване на строежи или части от тях от органите на община Перник, работната група установи, че строежът е/не е опразнен от строителна механизация, хора, пожаро- и взривоопасни материали, горива и смазочни материали, вещества с абразивно действие и други общо опасни средства, малотрайни продукти и материали, оборудване на собственика на строежа и др. в срока за доброволно изпълнение.
В ….. ч. се пристъпи към принудително изпълнение на заповедта за поправяне, заздравяване или премахване на строежи или части от тях.


Присъствали:                                                     Съставили:


1………………………(………………)                                   1…………………….(………………)
2………………………(………………)                          2…………………….(………………)
3………………………(………………)                          3…………………….(………………)
4………………………(………………)                          4…………………….(………………)

Приложение № 4
към чл. 11

ПРОТОКОЛ

№……………………/……………………….

за установяване състоянието на строежа и строителната
площадка след започване на принудителното изпълнение

Днес, …….. 200 . г., работна група в състав:

1. ……………………………………………………………………………………………………………………;
2. ……………………………………………………………………………………………………………………;
3. ……………………………………………………………………………………………………………………;

4. …………………………………………………………………………………………………………………….

– в качеството си на изпълнител по Заповед № ………………../……………..20….. г.,

в присъствието на:
5. …………………………………………………………. при Община Перник
6. ……………………………………………………………………………………………………………………;
7. ……………………………………………………………………………………………………………………;
8. ……………………………………………………………………………………………………………………,
в …………………………………………………………………………………………………………………….,
в ……………… ч. приключи поправянето/заздравяването/премахването на строеж: ………………………………………………………………………………………………………………………., находящ се в ………………………………………………………………………………………………….., с административен адрес: ……………………………………………………………………………….. изграден от ……………………………………………………………………………………………………..
Заповед № ……………………../………….. г. на Кмета на община Перник е  изпълнена.
Строежът е приведен в следното състояние: …………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………..
Строителната площадка е в следното състояние:………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

Присъствали:                                                     Съставили:


1. …………………… (……………………..)                           1. …………………… (……………………)


2. …………………… (……………………..)                           2. …………………… (……………………)


3. …………………… (……………………..)                           4. …………………… (……………………)


4. …………………… (……………………..)                           4. …………………… (……………………)




 

 

 

Приложение № 5
към чл. 13, ал.1


ПРОТОКОЛ

№……………………/……………………….

за извършените разходи по поправяне, заздравяване или премахване на строеж или част от него: …………………….

Днес, ……. 200 . г.,

 

1.     ……………………………………………………………………………………………………………….

– в качеството си на изпълнител по Заповед № ………………./………….20…..г.  за
поправяне/заздравяване/премахване на строеж: ………………………………………………,
находящ се в ……………………………………………………………………………………………….., и
2. ……………………………………………………………………………………………………………………;
3. ……………………………………………………………………………………………………………………
след извършена проверка установиха, че при поправяне, заздравяване, премахване строеж са изпълнени следните видове работи (по предварителната количествено-стойностна сметка):

 

№ по ред

 

Вид

 

Ед. мярка

 

Количество

 

Ед. цена

 

Обща стойност

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

    Всичко: ……………………..

    ДДС: ………………………….

    Общо: ……………………….

Съставили:

1. ……………………… (………………….)
2. ……………………… (………………….)
3. ……………………… (………………….)

Изпълнител: ………………………….:                      Заместник кмет: ……………………..:
                      (…………………………)                                                    (……………………..)


                                                                Началник отдел „И и Е:…………………
                                                                                                   (…………………)

914Преглеждания
22
Обявление 20.06.2012
ПРОТОКОЛ № 8 ОТ 07.06.2012Г.03.07.2012

Подобни

Влезли в силаНормативни актовеРешения

Решение № 297/31.07.2024г.

pernikadmin 07.08.2024
Влезли в силаНормативни актовеРешения

Решение № 593/22.04.2025г.

pernikadmin 28.04.2025

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • Въведете ключова дума

  • Изберете категория

  • Изберете период

  • Правилници
  • Председател
  • Заместник председатели
  • Общински съветници
  • Комисии
    • Материали за комисии
  • Бюджет на Община Перник
  • Отчети
  • Публични обсъждания
  • Съобщения
  • Обявления
  • Публични регистри
    • Регистри на декларациите по чл.35, ал.1, т.1 и т.2 от ЗПКОНПИ
    • Регистър по чл.27, ал.5 от Закона за пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление
    • Регистър на питания на общински съветници до кмета и получени отговори
  • Контакти
Политически групи в ОБС ПЕРНИК
  • Политическа група “ДВИЖЕНИЕ ЗА ПРОСПЕРИТЕТ НА ПЕРНИК”
  • Политическа група ПП “ГЕРБ”
  • Политическа група – “БЪДЕЩЕ ЗА РОДИНАТА”
  • Политическа група – “ВМРО – БЪЛГАРСКО НАЦИОНАЛНО ДВИЖЕНИЕ”
  • Независими /не участващи в група/
Архив по месеци
obs-pernik-logo.png

2300 Перник, пл. „Свети Иван Рилски“ 1А

+359 76 602 612

savet@pernik.bg

Работно време:
понеделник - петък:
08.00 - 17.00 часа

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

ОБЩИНА ПЕРНИК

ОБЛАСТНА АДМИНИСТРАЦИЯ

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЕРНИК

МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ

НАРОДНО СЪБРАНИЕ

Местоположение

  • НАЧАЛО
  • ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
  • КАРТА НА САЙТА
  • НАЧАЛО
  • ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
  • КАРТА НА САЙТА

ВСИЧКИ ПРАВА ЗАПАЗЕНИ! ©2008-2020 ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ПЕРНИК. Изграден от Web ID

Порталът OBS-pernik.bg използва бисквитки (cookies) за подобряване на достъпността. В тях не се съхраняват лични данни. Повече информация ще намерите ТУК.
Разбирам

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT