НАРЕДБА ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И РАЗПОРЕЖДАНЕ С ОБЩИНСКИ ЖИЛИЩА- отменена с решение № 1147/23.07.2015г. на ОбС
ГЛАВА ПЪРВА
ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ
Чл./1/. С тази наредба се определят условията и редът по прилагането на Закона за общинската собственост /ЗОС/ относно установяване на жилищни нужди ,настаняване, ползване, замяна и продажба на общински жилища.
/2/. Целта на наредбата е да регламентира дейностите в областта на жилищната политика и да улесни гражданите при ползването на тази услуга.
Чл.2. Кметът на Общината се разпорежда и управлява общинските жилища при условия и по ред, определени със ЗМСМА, ЗОС , настоящата Наредба и решенията на ОбС .
Чл.3. /1/ Общинските жилища по своето предназначение са:
1.за настаняване под наем на граждани с установени жилищни нужди
2.за продажба, замяна и обезщетяване на бивши собственици, чиито имоти са отчуждени за общински нужди;
3.ведомствени ;
4.резервни.
/2/ Броят, видът и местонахождението на жилищата в групите по ал.1 се определят с решение на ОбС, по предложение на Кмета на Общината и могат да се променят съобразно конкретните потребности.
/3/ Не се допуска предоставянето и използването на общински жилища за нежилищни нужди.
Чл.4. /1/ При осъществяване на правомощиятя си по тази наредба Кметът на Община Перник издава заповеди.
/2/ Преди издаване на заповедта за настаняване членовете на семейството подават декларация за актуално семейно и имотно състояние.
/3/ В заповедта за настаняване се посочват видът и местонахождението на жилището, трите имена и ЕГН на настаненото лице, броят на членовете на семейството, мотивите и срокът за настаняване; дава се съгласие за откриване на абонаментни партиди от титуляра и задълженията по тях.
/4/ Заповедта за настаняване се отнася за всички членове на семейството.
/5/ Заповедта се връчва на настанения срещу подпис.
/6/ Ако настаненото лице или семейство не заеме определеното жилище в едномесечен срок от връчване на заповедта, същата се отменя.
/7/ Заповедта за отмяна по предходната алинея може да се обжалва по реда на Закона за административното производство /ЗАП/.
Чл.5. Наемателите на общински жилища нямат право да ги преотдават на трети лица.
Чл.6./1/ Въз основа на заповедта за настаняване се сключва Договор за наем с “Жилфонд”, с който се определят:
1.срокът на договора, редът за предаването и приемането на жилището;
2.наемната цена и квадратурата му – със и без сервизните помещения;
3.поддържането, текущите и основните ремотни в него;
4.правата и задълженията на наемателя и наемодателя, включително взаимоотношенията с “ВиК”ООД, “Топлофикация”ЕАД , “Електроразпределение – София област” ЕАД, клон Перник и по управлението, реда и надзора на етажната собственост;
5.неустойки и обезщетения, изменения и прекратяване на договора и други условия по него.
/2/Договорът се сключва за срок от 3 /три/ години, освен ако в заповедта не е разпоредено друго.
Чл.7./1/ Наемната цена за общинските жилища се определя с решение на ОбС, по предложение на Кмета на Общината, съобразно следните критерии:
1.квадратура;
2.местонахождение на жилището според функционалния тип на населеното място и зоната, в която попадат гр.Перник и гр.Батановци;
3.година на построяване;
4.конструкция на сградата;
5.разположение на жилището във височина;
6.изложение;
7.благоустройствено съоръжаване;
8.близост до транспортна връзка;
9.наличие на мазе, годно за използване.
Чл.8./1/ Наемните правоотношения се прекратяват по реда на чл.46 от ЗОС, а изземването се извършва по реда на чл.65 от същия закон, след прекратяването на сключен договор за наем и събиране на наемни суми от “Жилфонд”.
/2/”Жилфонд” уведомява незабавно писмено Община Перник за всяко свободно от наематели жилище, след привеждането му за не по-дълъг от 14-дневен срок във вид, годен за настаняване на нови наематели.
Чл.9./1/Кметът на общината назначава със заповед Общинска комисия за картотекиране на нуждаещите се от жилища граждани, в която се включват служители от общинската администрация – експерти, лекари, юристи и др.специалисти , и одобрява правила за работата на Комисията, свързани с:
1.установяването на жилищните нужди на гражданите,
2.изготвянето на предложения за настаняване, ползване, замяна и продажба на жилищата;
/2/ Комисията по ал.1 картотекира и дългогодишни жилищноспестовни вложители по реда на чл.11 , ал. 1 от отменената Наредба за разпределение и продажба на жилища.
/3/ Представя ежегоден отчет за своята дейност на Кмета на Общината.
Чл. 10./1/ “Жилфонд” ежегодно прави пролетен и есенен комплексен преглед на ползването и стопанисването на всички общинските жилища от наемателите.
/2/ В прегледите могат да участват по разпореждане на Кмета на Общината и представители на Комисията по чл.9.
/3/ “Жилфонд” внася в Общинския съвет ежегоден отчет към 31 януари за преценка на законосъобразното и правилно управление на общинските жилища.
ГЛАВА ВТОРА
УПРАВЛЕНИЕ НА ОБЩИНСКИЯ ЖИЛИЩЕН ФОНД.
Ред за установяване на жилищни нужди
Раздел І.
Ж И Л И Щ А
за настаняване под наем
Чл.11. /1/ В жилища под наем се настаняват:
1.български граждани, доказали жилищни нужди по реда, определен с тази Наредба;
2.наематели на общински жилища, които се засягат от ново строителство, надстрояване или пристрояване, основен ремонт или реконструкция;
3.отчуждени собственици, на които се строят жилища от Община Перник
/2/ Право да кандидатстват за настаняване в общинско жилище под наем имат граждани и техните семейства, които отговярят едновременно на следните условия:
1.имат адресна регистрация в община Перник повече от 5 последователни години към годината, в която кандидатстват за картотекиране;
2.не притежават жилище, вила или идеална част от такива имоти, годни за постоянно обитаване;
3.не притежават жилищен или вилен парцел или идеална част от такива имоти в района на община Перник, в районите на населени места от 0, І, ІІ функционален тип, курортните зони и комплекси в страната и вилните зони към тях;
4.не са прехвърляли след 13 март 1990 година имоти по т. 2 и 3 на други лица, с изключение на прекратяване на съсобственост или дарение в полза на държавата, общината или организация с идеална цел;
5.не са регистрирани като еднолични търговци и нямат участие в търговски дружества и кооперации;
6.не притежават имущество на обща стойност по – голяма от 2/3 от данъчната цена на жилище, съответстващо на жилищните нужди, изразено във:
– налични парични средства по влогове;
– акции , дивиденти ;
– М П С ;
– земеделски / горски земи;
– жилищни, вилни имоти и парцели, извън тези по т. 2 и 3;
– фабрики, магазини, работилници, складове за търговска дейност, ателиета;
7.¼ от общия доход за 12 предходни месеца към дата на подаване на документите на кандидатстващия и неговото семейство не може да покрие разхода за пазарната наемна цена за жилище според нормите за жилищна задоволеност, определени с Наредбата;
8.да са изтекли повече от 5 години от освобождаване на жилище,ако са покрили всички задължения вследствие на нанесени щети, при:
– самонастаняване в общинско, държавно или ведомствено жилище;
– прекратяване на наемните отношения по вина на наемателя.
Чл. 12. (1) Стойността на притежаваното имущество по чл.11, ал. 2, т. 6
се определя, както следва:
1. за моторни превозни средства, селскостопански машини и други – по застрахователната стойност;
2. за земеделските земи – по Наредбата за условията и реда за установяване на текущи пазарни цени на земеделските земи;
3. за жилищни и вилни имоти извън тези по чл.11, ал. 2, т. 2 и 3 – съобразно критериите, установени в глава седма от Правилника за прилагане на Закона за държавната собственост;
4. за фабрики и други обекти с производствено предназначение и за прилежащите към тях терени и съоръжения – по оценки, извършени от лицензиран оценител.
(2) Оценките на притежаваното недвижимо имущество по ал. 1 се извършват от съответните служби на общинската администрация по местонахождение на имота, за което гражданите заплащат режийни разноски в размер на 2 на сто от стойността на имота.
(3) В притежаваното имущество се включват и наличните парични средства, включително и тези по жилищноспестовните влогове.
Чл.13. /1/. Лицата и семействата, които отговарят на условията, се подреждат в зависимост от степента на жилищната им нужда в групи, както следва:
1. Първа – незаемащи жилищна площ и ползващи не по – малко от една година за жилище нежилищни помещения;
2. Втора – живеещи в помещения, негодни за обитаване, вредни в санитарно-хигиенно отношение или застрашени от самосрутване, освидетелствани по установения за това ред;
3. Трета – живеещи на свободно договаряне най – малко една година;
4.Четвърта – заемащи недостатъчна жилищна площ съобразно определените норми за жилищна задоволеност.
(2) Заемането на помещенията по ал. 1, т.1 и 2 е основание за еднократно установяване и степенуване на жилищната нужда на живеещите в тях. Повторното им обитаване от други лица не поражда права за ново определяне на жилищна нужда.
(3) При подреждане на лицата и семействата в една и съща група се дава предимство и се разпределят кандидатстващите в следните подгрупи:
1. семейства, в които един от членовете е с призната I или II група
инвалидност;
2. семейства или лица, които са живели повече от три години при тежки жилищни условия;
3. млади семейства с две и повече деца;
4. самотни родители на непълнолетни деца.
Чл.14. /1/ Картотекирането се извършва на базата на подадени документи, след служебна проверка на декларираните обстоятелства, за която се съставя констативен протокол от извършилите я.
/2/ Комисията за картотекирането определя степента на жилищната потребност на нуждаещите се, разпределени по групи и подгрупи, всяка година към 1 декември.
Чл.15. (1) В общината се съставя и поддържа картотека на нуждаещите се от жилища лица и семейства, които отговарят на условията по чл. 11
(2) Гражданите, кандидатстващи за настаняване в жилище за отдаване под наем, подават в Деловодството на Община Перник: молба и декларация по образец, както и документи, утвърдени с решение на Общинската комисия по картотекирането, удостоверяващи обстоятелствата по чл.11.
/3/ В декларацията по образец, утвърден от Кмета, се посочват:
1. броят, трите имена, възрастта и продължителността на адресната регистрация на членовете на семейството;
2. жилищните условия, при които живее семейството към момента на представяне на молбата; вписват се данни за вида (жилищни, нежилищни), размера и собствеността на обитаваните помещения;
3. сделки , извършени с недвижими имоти по чл. 11, ал. 2, т. 4;
4. притежавано имущество по чл. 11, ал. 2, т. 6;
5. общ годишен доход на членовете на семейството за предходната година, формиран от заплати и пенсии, както и допълнителни доходи от хонорари,търговска и стопанска дейност, отдаване на собствен сграден фонд под наем, земеделски земи под аренда и др.;
6.обстоятелства, свързани с обитаваните помещения,
7. подгрупите;
8. деклариране готовност да се носи наказателна отговорност по чл.313 от НК
9.деклариране, че за неверни данни кандидатът е съгласен да бъде изключен от картотека за срок от 5 години.
/4/ Комисията разглежда в двумесечен срок подадените молби и декларации от гражданите, взема решение за включване или невключване в обсъждането за картотека, за което ги информира.
(5) Решението на комисията за отказ от картотека се съобщава писмено и може да се обжалва по реда на Закона за административното производство. При отказ кандидатстващото лице има право да подаде документи за картотекиране през следващата календарна година.
Чл.16 /1/ Комисията съставя и обявява:
1.проектосписък на картотека не по-късно от 15 декември на текущата година по групи и подгрупи според степента на жилищната нужда на отделните семейства (лица) , а към 31 декември обявява окончателния списък на картотека;
2.проектосписък на гражданите, които ще бъдат настанявани под наем през новата година – до 07 януари, а окончателният списък до края на месец януари.
/2/ Въз основа на определената към 31 декември картотека, броя и вида на жилищата, които ще се освободят или придобият , Комисията изготвя проектосписъка по ал.1,т.2.
/3/ Възражения и искания по проектосписъците за картотека и за настаняване се предявяват в 14-дневен срок , писмено, до Кмета на общината.
/4/ Постъпилите документи по ал.2 се разглеждат в 14-дневен срок, взема се решение по тях, след което кметът утвърждава списъците.
Чл.17. Гражданинът остава картотекиран като нуждаещ се от жилище и когато:
1. е повикан на срочна военна служба;
2. учи в друго населено място;
3. работи в друго населено място в страната.
Чл. 18. (1) Гражданите, картотекирани по указания ред, са длъжни при промяна на данните по картотеката и на условията по чл. 11 да уведомят в едномесечен срок писмено съответната община чрез попълване на нова декларация и по чл.17 – представят документ, удостоверяващ отсъствието му от общината.
(2) Гражданите, които започват индивидуално или групово жилищно строителство или са включени в жилищностроителни кооперации, уведомяват писмено общината в едномесечен срок от издаването на разрешението за строеж.
(3) При предоставяне на ведомствено жилище или жилище на търговско дружество за настаняване или закупуване от картотекиран гражданин, същият уведомява общината в едномесечен срок.
Чл. 19. (1) Изваждат се от картотеката:
1. придобилите имоти;
2. включените в строителство;
3.настанените в жилище, което отговаря на нормите за жилищно задоволяване.
(2) Гражданите, посочили неверни данни или несъобщили в декларациите обстоятелствата, свързани с условията по чл. 11, чл. 17, чл. 18 носят отговорност по чл. 313 от Наказателния кодекс и се изваждат от картотеката за срок от 5 години.
(3) Изваждането от картотеката се извършва с решение на Общинската комисия. Решението се съобщава писмено и може да се обжалва по реда на Закона за административното производство.
Чл.20. Документите, подадени от гражданите при кандидатстване за настаняване под наем в общинско жилище, се съхраняват в общинската картотека 5 години след изваждането им от нея.
Чл.21. Поредността по групи и подгрупи на картотекираните граждани се актуализира всяка година. Тя не се променя в течение на годината.
Чл.22. /1/ Настаняването се извършва по утвърдения годишен списък, със заповед на Кмета на Общината, представена актуална декларация по образец по чл. 26, ал.1 и след подписана от титуляра по заповедта декларация по образец за познаване на нормите на чл. 46 и чл.65 от Закона за общинската собственост.
/2/В случай че в едномесечен срок от изготвяне и връчване на заповедта наемателите не заемат определеното им жилище, заповедта се отменя. Те имат право на второ и последно предлагане на общинско жилище като нуждаещи се, след което се изваждат от списъка за настаняване за срок от 5 години.
/3/ Настаняването на гражданите по Окончателния списък продължава и след приключване на календарната година, до утвърждаването на нови списъци за следващата година.
/4/.Гражданите, включени в списъците от предходната година и неполучили жилища, се включват в началото на списъка през текущата година при спазване на установената поредност, освен ако има промяна на условията по чл. 11, на групите или на други данни и обстоятелства.
Чл.23. /1/ Установяват се следните норми за настаняване в общински жилища.
1.за едно лице / едночленно семейство/ – до 25 кв.м.;
2.за дву – и тричленно семейство –до 45 кв.м.;
3.за три- и четиричленно семейство –до 65 кв.м.;
4.за семейство с четири или повече членове – тристайно или по-голямо жилище.
/2/ Тези норми не се отнасят за социално слаби семейства, чиито доходи са от социални помощи. В този случай семейството се настанява в боксониера.
/3/ Право за настаняване в по-голямо жилище, над нормите на ал.1, имат семейства, когато член от семейството страда от болест, която налага изолация, съгл. Списъка на болестите, утвърден от Министерството на здравеопазването, или се нуждае от помощта на друго лице. Правото се установява с документ, издаден от специализирана лекарска комисия, и може да се реализира при наличие на свободен жилищен фонд.
Чл.24/1/. В едно жилище се настанява само едно семейство.
/2/ Две или повече семейства се настаняват по изключение в едно жилище при родствена връзка, с тяхно писмено съгласие.
Чл.25./1/ Пренастаняване в друго жилище се извършва: 1.по желание на настанените в жилища под наем; 2. по предложение на Комисията, когато жилището надвишава нормите за жилищна задоволеност по чл.23, ал.1
/2/ Когато поради намаляване броя на членовете на семейството, същото не отговаря на нормите за настаняване по чл.23, в едномесечен, а в случай на смърт – на двумесечен срок, наемателите подават молба за пренастаняване в друго общинско жилище.
/3/ Ако наемателите не отправят молба в посочените срокове по чл.24, ал.2, Кметът на Общината може да издаде настанителна заповед служебно. В случай че в едномесечен срок от връчване на заповедта наемателите не заемат определеното им жилище, заповедта се отменя, а наемното правоотношение за заеманото жилище се прекратява.
/4/ Пренастаняването се извършва след проверка, с решение на Общинската комисия и заповед на Кмета на общината, при наличие на свободен жилищен фонд. /5/ Заповед за пренастаняване се издава след представяне от наемателя в Община Перник на документи за платен наем, В и К, електро- и топлоенергия за обитаваното старо жилище.
Чл. 26/1/ Гражданите, настанени в общински жилища, подават ежегодно от 2 януари до 31 март следните документи в “Деловодство” на Община Перник за преценка на обстоятелствата по чл. 11:
1.декларация по образец;
2. служебни бележки за доходите за предходните 12 месеца на обитателитена общинското жилище;
3.удостоверение за всеки от живеещите в жилището от данъчните служби за декларирани имоти; 4. копие от документи за последния платен наем, ел. енергия, ВиК, топлоенергия; 5.копие от актуални непредставени медицински документи от ТЕЛК или
ЛКК – при хронични заболявания на член от семейството; 6. други документи, изясняващи правомерността на ползване на жилището по решение на Общинската комисия. Чл.27. Прекратяването на наемните отношения за ползвано общинско жилище се извършва по реда на чл 8 от настоящата Наредба , както и при смърт на наемателя, ако живее сам. Чл. 28.Когато на територията на общината няма граждани, отговарящи на условията на чл.43 от ЗОС или има налични свободни жилища,за които никой от доказалите жилищни нужди не желае да получи заповед за настаняване, свободните жилища могат да се отдават под наем на други лица, след провеждане на търг или конкурс.
Раздел ІІ
ОБЩИНСКИ ВЕДОМСТВЕНИ ЖИЛИЩА
Чл. 29 / 1 / В общинските ведомствени жилища се настаняват временно до прекратяване на трудовите им правоотношения, служители на общинската администрация, специалисти, работещи в звената, които са на общинска бюджетна издръжка от Община Перник, ако не притежават на територията на общината жилище или вила, годни за постоянно обитаване. / 2 / Жилищна нужда се установява по условията и реда, определени в настоящата Наредба , чл.11 и с предложение на работодателя на кандидатстващия, ако той не е Кметът на Общината, от Комисията по чл.9 от Наредбата и с участието на ресорния заместник кмет, представители на “Общинска собственост” и “Човешки ресурси”.
/3/Наемните правоотношения се прекратяват с прекратяването на трудовите или служебни правоотношения на общинския служител или при условията на чл.46 от ЗОС.
/4/ При освобождаване на общинско ведомствено жилище, ако има дължими суми, неизплатени от наемателя, доказано с документи, Кметът на общината има право да задължи със същите суми ръководителя по месторабота, направил предложението за настаняване. Чл. 30 /1/ От ведомствения общински жилищен фонд могат да бъдат определени, със заповед на Кмета на Общината, жилища за настаняване на гости на Община Перник за пренощуване, като в заповедта се определят редът и начинът на ползване на тези жилища.
Раздел ІІІ
РЕЗЕРВНИ ОБЩИНСКИ ЖИЛИЩА
Чл.31./1/ Резервните жилища са предназначени да осигурят временно жилищна площ, за срок, не по-дълъг от 2 години, на граждани:
1. чиито жилища са станали негодни за обитаване в резултат на природни и стихийни бедствия или са застрашени от самосрутване в резултат на извършени обществено-полезни дейности, като непосредствено заплашват живота и здравето им ;
2. в чиито семейства са налице остри социални или здравословни проблеми.
/2/ Обстоятелствата по предходната алинея се установяват от Кмета на общината или определените от него Комисии – по компетентност.
/3/ Настаняването се извършва по реда на чл.4/1/ от Наредбата, след установяване, че лицата или членове на семействата им не притежават годни за обитаване жилище или вила.
/4/ В едномесечен срок след изтичане на срока по ал.1 жилището се изземва по реда на чл.65 от ЗОС.
/5/ По изключение наемното правоотношение се удължава за срок от 6 месеца, по мотивирана молба от страна на настанените, със Заповед на Кмета на Общината, през което време се заплаща пазарна наемна цена за обитаваното жилище.
Чл. 32. С решение на Общинския съвет в резервни жилища, могат да бъдат настанявани за срока на мандата им Кметът на Общината, заместник кметовете, кметовете на населените места, кметските наместници и общинските съветници, при условие, че нямат собствено жилище в населеното място, където е местоработата им.
Чл.33. Не се допуска настаняване в общински резервни жилища на лица, чиито собствени жилища са станали негодни за използване поради: естествено износване, вредни са в санитарно – хигиенно отношение по вина на собствениците или загрозяват, не могат да се поправят или заздравят и – подлежат на премахване по реда на чл.195 от Закона за устройство на територията.
Чл.34./1/ Резервният общински жилищен фонд задължително разполага по всяко време с минимум две незаети, самостоятелни жилища, за критични нужди.
/2/ Този баланс може да бъде нарушен само при тежки, масови природни стихийни бедствия или аварии за срок не по-дълъг от 2 месеца.
/3/ В извънредни условия при настаняването в резервни жилища се допуска неспазване на нормите за жилищна задоволеност, установени с тази Наредба.
ГЛАВА ТРЕТА
РАЗПОРЕЖДАНЕ С ИМОТИ
ОТ ОБЩИНСКИЯ ЖИЛИЩЕН ФОНД
Раздел І
Ж И Л И Щ А
за продажба, замяна и за обезщетяване
на бивши собственици,
чиито имоти са отчуждени за общински нужди
Чл.35 /1/ Общинският съвет определя жилищата, които могат да се продават на:
1.наематели, настанени по административен ред;
2. наематели, правоимащи по ЗУЖВГМЖСВ, включени в Окончателен списък по чл.7 от същия закон;
3. граждани, чиито имоти се предлага да бъдат отчуждавани по реда на глава III: “Принудително отчуждаване на имоти – частна собственост, за общински нужди”, от ЗОС;
4. други физически или юридически лица , ако има жилища , за настаняването в които няма желаещи наематели.
/2/ Предложенията за решения по предходната алинея се внасят в ОбС от Кмета на общината. /3/ Жилищата по ал.1, т.3 се продават от Кмета на Общината по пазарни цени, определени от лицензиран оценител.
/4/ Продажбата на жилищата по ал.1 т.4 се извършва от Кмета на Общината след провеждане на тръг.
Чл. 36 /1/ Продажба на общински жилища по чл.35, ал.1, т.1 и 2 може да стане на наемател, ако отговаря на следните условия:
1. да е български гражданин;
2.да отговаря на условията за настаняване в общинско жилище съгласно настоящата Наредба;
3.да е наемател на общинско жилище на основание настанителна заповед, издадена в срок не по-малък от пет години преди продажбата;
4.жилището да отговаря на нормите за жилищна задоволеност;
5.да е направил писмено искане за закупуване до Кмета на Община Перник, с приложени служебни бележки към него за напълно платени задължения за ВиК, електроенергия и топлоенергия.
Чл.37./1/ Цените на жилищата, предназначени за продажба, се определят от ОбС, съобразно критериите в глава VІІ от ППЗДС, и не могат да бъдат по-ниски от цената по данъчна оценка на отделния имот, установена от лицензиран оценител.
/2/ Кметът на Общината извършва процедурите по продажбата на жилища, след решение на ОбС.
Чл.38. Продажбата на общински жилища се спира с решение на ОбС.
Чл.39. /1/Не могат да се продават:
1.резервни жилища;
2.ведомствени жилища, освен ако наемателят не е служител с минимум осемгодишен стаж без прекъсване в общинската администрация;
3.жилища, в които са настанени две или повече семейства;
4.общински жилища в сгради, чието основно предназначение е да задоволяват административни, стопански, културни, образователни, здравни и търговски нужди;
5.общински жилища в сгради, предвидени за премахване за ново строителство;
6. жилищата, за които има изрично решение на ОбС.
/2/ Жилищата по предходната алинея не могат да се заменят с имоти, собственост на физически или юридически лица.
Чл. 40./1/ Продажбите се извършват със заповед на Кмета на Община Перник
/2/ Ако в посочения в заповедта срок за плащане купувачът не преведе дължимите суми, се приема, че той се е отказал от закупуване и преписката се прекратява със заповед на Кмета на общината, с която се отменя и заповедта по ал.1. /3/ След като купувачът извърши плащането на цената и на дължимите данъци, такси и режийни разноски в срока, посочен в заповедта по ал.1, договорът се подписва от Кмета на общината. Продажбата се счита за извършена от датата на плащане на имота.
/4/ Договорът за продажба се вписва от купувача в нотариалните книги по местонахождение на имота. Един екземпляр от нотариално вписания договор се предоставя в общината за отписване на имота от актовите книги за общинска собственост, за което се издава заповед.
Чл.41/1/ Замяната на общински жилища с жилищни имоти – собственост на физически или юридически лица се извършва по реда на чл.49 от ЗОС.
/2/ Въз основа на решението на Общинския съвет Кметът на общината издава заповед , в която определя и реда за ползване на общинското жилище за замяна до подписването на договора.
/3/ Замяната се извършва по пазарни цени, определени от лицензиран оценител, в едномесечен срок.
ГЛАВА ЧЕТВЪРТА
АДМИНИСТРАТИВНОНАКАЗАТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
Чл.42. Лица, които повреждат общински имоти, когато деянието не съставлява престъпление по Наказателния кодекс, се наказват по тази Наредба.
Чл.43. Наемател на общинско жилище се наказва с глоба от 1000 до 2000 лева, ако е нарушил забраните по чл.11, ал.2 от ЗОС.
Чл.44. Самонастанилите се граждани в общинско жилище се наказват с глоба от 500 лева и жилището се изземва по реда на чл.65 от ЗОС.
Чл.45. За неизпълнение на Заповед на Кмета на Община Перник за освобождаване в едномесечен срок на общинско жилище, наемателят се наказва с глоба от 1000 до 1500 лева.
Чл. 46. Актовете за установяване на нарушения се съставят от длъжностни лица, определени от Кмета на Общината, въз основа на които Кметът издава наказателни постановления.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§1. Възникналите наемни правоотношение с граждани се запазват, ако:
1.заемат изборна длъжност в органите на държавната власт или в органите на местно самоуправление в друго населена място;
2.с решение на Министерския съвет или на друг държавен или общински орган са временно на работа в друго населено място в страната или вън от нея;
3.са повикани на срочна военна служба.
§2. Наемните отношения не се запазват, ако гражданите:
1.са на работа в чужбина по свое желание и никой от настанените не живее в общинското жилище;
2.са настанени в специализирани институции за предоставяне на социални услуги;
3.са осъдени да изтърпят наказание ”лишаване от свобода и никой от настанените не живее в общинското жилище.
§ 3. Кметът и заместник-кметовете нямат право да закупуват общински жилища.
§4. По смисъла на тази Наредба:
1.“Семейство” са съпрузите и ненавършилите пълнолетие техни деца, ако не са встъпили в брак;
2.“Самотни родители на непълнолетни деца” са родители, които поради вдовство, развод или несключване на брак се грижат сами за отглеждането на непълнолетните си деца;
3.Не са самотни родители съжителстващите родители , несключили брак.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§1. Настанените в оборотни общински жилища, по реда на чл.22а и на чл.22б от Закона за наемните отношения в тримесечен срок от приемането на настоящата Наредба са длъжни да представят документи за доказване на жилищни нужди в община Перник
§2. Гражданите, посочили неверни данни или несъобщили за промяна в обстоятелствата относно кандидатстването или ползването на общинския жилищен фонд, носят отговорност по чл.313 от Наказателния кодекс.
§3. Заповедите, издадени въз основа на тази Наредба, се обжалват по реда на Закона за административното производство.
§4.Неуредените с тази Наредба въпроси се решават съгласно Закона за общинската собственост или с актове на ОбС и Кмета на Община Перник.
§5. Наредбата влиза в сила от датата на нейното публикуване в средствата за масова информация.
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС:
/Д. МИТРЕВ/